marți, 3 mai 2016

Tort cu cremă de mascarpone și piersici

La mulți ani, mama!!!
Ingrediente:

Blat:
9 ouă
9 linguri zahăr
9 linguri făină
3 pliculețe de zahăr vanilat

Crema:
500 ml mascarpone
400 ml smântână pentru frișcă
6 gălbenușuri
10 jumătăți de piersică din compot
400 ml zeamă compot de piersici
200 g zahăr
esență de vanilie

Decor:
fulgi de ciocolată albă și trandafiri marțipan

Mod de preparare:
Eu pregătesc întotdeauna foile cu o zi înainte. Îmi este mai simplu să coc trei blaturi separate așa că împart ingredientele de la blat în trei. Mai întâi, se mixează albușurile până se fac bezea, se adaugă zahărul și zahărul vanilat și se mixează în continuare. Gălbenușurile se amestecă ușor cu furculița și se adaugă în fir subțire peste bezea mixând în continuare. Din acest moment nu se mai folosește mixerul deoarece se adaugă cele 3 linguri de făină care se încorporează cu mișcări de sus în jos folosind o spatulă. Se toarnă compoziția în forma de tort (eu am folosit forma de diametru 28 cm) tapetată cu hârtie de copt și se introduce în cuptorul încins pentru 15 minute la foc potrivit. Se procedează la fel cu celelalte 2 blaturi. Pentru a realiza crema se procedează astfel: într-un vas pe baie de aburi se pun cele 6 gălbenușuri împreună cu zahărul. Se amestecă cu telul compoziția și se menține vasul la bain marin până aceasta se îngroașă și zahărul s-a topit complet. Se dă vasul la o parte și se lasă la răcit. Între timp se mixează smântâna pentru frișcă. După ce s-a răcit compoziția de gălbenușuri se adaugă peste ea brânza mascarpone, frișca și vanilia. Se mixează pentru omogenizare. În 2/3 de cremă se adaugă bucățele mici de piersici, păstrând 1/3 din cremă simplă pentru partea de deasupra. Pentru însiroparea blaturilor eu am folosit zeama de la compotul de piersici. Am montat tortul și l-am ornat cu fulgi de ciocolată albă, frișcă și trandafiri din marțipan. Este un tort răcoros, cu gust fin dulce-acrișor. L-am pregătit pentru aniversarea mamei mele.    



Poftă bună!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu