duminică, 8 octombrie 2017

Paleuri cu ciocolată


Ingrediente:
200 g unt
170 g zahăr pudră
4 ouă
380 g făină
extract de vanilie
un praf de sare

Pentru cremă:
200 ml smântână pentru frișcă
150 g ciocolată cu lapte
1 esență de rom

Pentru glazură: 
100 ml smântână pentru frișcă
70 g ciocolată amăruie
1 linguriță miere


Mod de preparare:

Dimineață, în timp ce pregăteam cafeaua mă gândeam ce ar fi mers  niște paleuri alături. După ce am savurat cafeaua m-am apucat să fac ganache-ul să fie acolo în frigider și voi vedea mai târziu ce și cum. Oricum afară ploua și nu era rost de plimbare. Pentru ganache am încălzit pe foc smântâna pentru frișcă și am rupt ciocolata bucățele peste ea. Am amestecat bine până s-a topit ciocolata și am dat vasul la rece. Pe la 3 trecute fix m-am hotărât: fac paleuri. Zis și făcut. Am mixat untul moale împreună cu zahărul farin până a

devenit cremos. Am adăugat un praf de sare și extractul de vanilie. Am turnat ouăle (unul câte unul) fără să opresc mixerul. Am adăugat treptat făina până am încorporat-o în compoziție. Aluatul rezultat, destul de lipicios, l-am pus într-un poș ca să meargă treaba repede. Am format paleurile pe o tavă tapetată cu hârtie de copt. Tava am dat-o la cuptor pentru 10 minute la foc mediu. În total am copt vreo 4 tăvi (sau 5). Am scos ganache-ul de la frigider, am adăugat o esență de rom și l-am mixat cam 10 minute până am obținut o cremă fină de ciocolată. Am pregătit și glazura: am încălzit smântâna împreună cu ciocolata și când aceasta din urmă s-a topit am dat vasul de pe foc și am adăugat o linguriță de miere (păstrează luciul glazurii și după ce aceasta se întărește). Am înșirat frumos paleurile pe masă în perechi. Am adăugat cremă pe fiecare și le-am unit două câte două. 



La final, le-am glazurat și le-am dat la loc răcoros. Ușor de preparat, dar și mai ușor de mâncat. Abia aștept cafeaua de mâine dimineață :)!!! Chiar dacă e luni :(


Poftă bună!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu